רקע ומידע על בית החינוך

בית החינוך של המאה ה-21:

בית החינוך הממ"ד הניסויי איתן הוקם בשנת הלימודים תשע"ד, הקמתו היא פרי יוזמה ועמל של קבוצת הורים צעירים והנהלת המנהל הקהילתי תלפ"ז בשיתוף עיריית ירושלים ומשרד החינוך שחלמו על יצירת אפיק חינוכי דתי חדש בשכונת ארנונה- תלפ"ז.
בית החינוך כשמו כן הוא- קודם כל 'בית' כלומר מרחב שמעניק לילד תחושה של שייכות וחמימות. מרחב שיש בו פינות למידה, פינת ישיבה, פינת קריאה וגינה המטופחת ע"י הילדים והצוות החינוכי. 
מושם דגש על חינוך יהודי דתי תוך חיבור פנימי לעבודת ה' ולחיי אמונה.
סדר היום מתנהל כזרימה של פעולות המשתפות את כל ממדי אישיותו של הילד בתהליך הלמידה.
בתכני הלימוד מושם דגש על הוראת מקצועות הליבה ברמה גבוהה, דגש על הטמעת השפות העברית והאנגלית באמצעות שיטת לימודים ייחודית. החל מכיתה ב' נלמדים חלק ממקצועות הליבה בשפה האנגלית, התלמידים לומדים מחצית מהיום בשפה העברית ומחצית מהיום בשפה האנגלית. 
בהוראה משולבים שיעורי תנועה, מוסיקה, כלי נגינה, עבודת אדמה ועוד תחומים המצמיחים אישיות סקרנית, יצירתית ובעלת תשוקה ללמוד ולצמוח.

ייחודיות בית החינוך:
בבית החינוך שלנו אנו מבקשים לתת הזדמנות לחינוך איכותי לכל. 
חינוך איכותי אינו מותרות, אלא צורך חיוני וגם זכות אנושית בסיסית. 
קריאה, כתיבה וחשבון הם הכרחיים אך לא מספיקים, אנו מכוונים גבוה יותר, התפקיד שלנו בבית החינוך הוא לטעת בילדים תבונה וערכים. אנו מאמינים כי חינוך הוא תהליך נפשי ולכן אין אמצעי, חדשני ככל שיהיה, היכול להחליף קשר בין מורה לתלמיד. 
בשל כך, אנו מקפידים שהצוות יורכב מאנשי מקצוע בעלי חזון ומלאי השראה, אנשים שמבינים את חשיבות הקשר עם הילד, שמסוגלים לזהות ולהכיר בו את החזקות והחולשות ולתת את המענה הנכון. 
אנו מאמינים שילדים, כמו מבוגרים לומדים היטב כשהם מעורבים ברגש ובדמיון ומתוך הנעה פנימית. 
כדי להגיע לתנאים הללו אנו פועלים לבניית סביבה לימודית שונה הכוללת סדר יום ייחודי.