חזון בית החינוך

חזון בית-החינוך:

צוות בית החינוך איתן יקיים סביבה אמונית, חברתית ולימודית אשר תסייע לפיתוח תלמיד בעל זהות ציונית דתית, עם יכולות אינטלקטואליות, חברתיות ורגשיות. 

בית החינוך יפעל לקיומו של בוגר המתנהל כיהודי הנאמן לערכי התורה ומצוותיה, כאדם הנאמן לייחודו, לייעודו ולחלומותיו.

בוגר המתנהל כאזרח מדינת ישראל, הנאמן לחוק, תורם ובעל כלים בסיסיים להשתלבות בקהילה הגלובלית של המאה ה-21 .

מתוך כך בית החינוך הקהילתי יהווה אבן שואבת לתושבי האזור ובסיס לפיתוח והפצה של שיטות הוראה ייחודיות.

 

בית החינוך, כשמו כן הוא: קודם כל 'בית' כלומר מרחב שמעניק לילד תחושה של שייכות וחמימות. מרחב שיש בו פינות למידה, פינת ישיבה, פינת קריאה וגינה המטופחת ע"י הילדים והצוות החינוכי. 

מושם דגש על חינוך יהודי דתי תוך חיבור פנימי לעבודת ה' ולחיי אמונה, נשאף שתורה, אמונה ומצוות יהיו נוכחים בכל תחומי העשייה החינוכית.  

סדר היום מתנהל כזרימה של פעולות המשתפות את כל ממדי אישיותו של הילד בתהליך הלמידה. 

המפגש עם הילד נעשה מהמקום ומהשלב שבו הוא נמצא, במפגשים שיאפשרו לכל כוחותיו לצמוח מתוך חיוניות וסקרנות.

שיעורי אומנות, תנועה, מוסיקה, כלי נגינה, עבודת אדמה ועוד תחומים המצמיחים אישיות סקרנית,  יצירתית  ובעלת תשוקה ללמוד ולצמוח.

אנו מכוונים לפתח בבית החינוך רמה לימודית גבוהה יחד עם רמה ערכית ללא פשרות.

בית החינוך מעצם הקמתו ע"י הקהילה הפך להיות בית ספר קהילתי, מטרתנו להיות חלק מהנוף השכונתי וליצור אצל התלמידים מחויבות להתפתחות השכונה.

נשאף ללמוד וללמד כיצד לחיות בחברה מורכבת: כיצד ניתן לחיות עם מחלוקות, כיצד לפתח זהות אישית המתחזקת במפגש ובפתיחות לתפישות שונות.

הפיתוח הלימודי והערכי יעשה ע"י השקעה בפרט, נשדרג כל ילד מהמקום שהוא נמצא בו נאתר את החזקות שלו ונעבוד איתם. לשם כך אנו מגייסים את מירב הכוחות והמשאבים הקיימים המחנכים, צוות האנגלית, הצוות המקצועי, מדריכי תחומי הדעת, צוות ההנהגה ומתוכו המדריכים למעגלי החניכה של הצוות. 

הצוות עסוק בבניית יחידות הוראה המותאמות לצרכי הילדים עם דגש על עבודה במגוון רמות. ההתבוננות על הילד תעשה גם מנקודת המבט של קריאה וכתיבה ויכולת חשבונית, אך גם מהפן החברתי, איתור כישורים מיוחדים בתחום האומנותי, המוסיקה, המחול, החינוך גופני ועוד, הרעיון לתת מרחב של הזדמנויות לילד להתחבר לעצמו כדי להפיק את המקסימום.